سامانه شهربین - سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی
سامانه شهربین
مدیریت آنلاین شهروندی – شهربین
در این سامانه افراد با ایجاد حساب کاربری مختص خود، به فعالیتهای تعریفشده در سامانه پرداخته و متناظر با میزان فعالیت خود امتیازهایی کسب نموده که بنا بر مشوقهای در نظر گرفتهشده میتوان کاربران را به فعالیت بیشتر در این سامانه ترغیب نمود.
از این سامانه در حوزههای مختلف مدیریت شهری مثل فنی و عمرانی، حملونقل و ترافیک، مدیریت پسماند، زیباسازی، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و… میتوان بهره برد.
بعد از اخذ نظرات مردمی نسبت به مسائل شهری، فرآیندهای متعددی در درون این سامانه رخ خواهد داد که از آن جمله میتوان به گزارشگیری مدیریتی، ارزیابی و صحت سنجی نظرات اخذشده، رتبهبندی افراد شرکتکننده و… اشاره نمود.
قابلیتهای سامانه
- امکان تهیه پروندههای صوتی و تصویری از مسئله موردنظر به همراه امکان تشریح آن مسئله
- الصاق مشخصات مکانی با توجه به GPS دستگاه بهطور مستقیم در هر گزارش
- امکان ثبت گزارش در سامانه بدون ثبت اطلاعات هویتی بهمنظور افزایش مشارکت
- امکان مشاهده، ثبت نظرات و آرای همه کاربران بر روی گزارشهای ثبتشده در سامانه
- نمایش وضعیت و مراحل پیگیری هر گزارش (در حال پیگیری بودن یا اتمام پیگیری)
- امکان نمایش تمامی گزارشهای ارسالی بر روی نقشه توسط همه کاربران
- اطلاعرسانی ثبت یک گزارش جدید در سامانه به افرادی که محله اعلامشده آنان با محل گزارششده یکسان باشد (جهت گرفتن نظرات و آرای اهالی منطقه در آن مورد)
- امکان مرتبسازی و جستجوی گزارشهای ثبتشده برحسب مکان، زمان، نوع و وضعیت پیگیری گزارشها
- امکان پاسخگویی به نظرات کاربران توسط مسئول شهرداری مربوطه ذیل هر گزارش
- نظرسنجی از کاربران ثبتشدهی سامانه قبل از تصویب و اجرای پروژههای شهری
- گرفتن بازخورد نسبت به پروژههای در حال اجرا
- ارزیابی میزان رضایت مردمی از اجرای پروژههای شهری پس از اتمام آنها (به تفکیک مکان پروژه)
- طراحی قسمتی در سامانه جهت پیشنهاد اجرای برخی پروژههای شهری و تأمین مالی این پروژهها توسط کمکهای مردمی
مزایای سامانه
- تسهیل در گسترش دولت الکترونیک
- توانمندسازی شهروندان در ساختن شهری بهتر و مشارکت عمومی در مسائل شهری
- ذخیره وقت و انرژی پرسنل شهرداریها با استفاده از بستر IT
- دقت مکانیابی توسط GPS و تسهیل در یافتن محل گزارش توسط کارگران شهرداری
- فایلهای تصویری و یا صوتی ضمیمه گزارش بهمنظور کاهش تعداد پیامهای بیاساس یا اشتباه
- امکان طبقهبندی و یا جدا کردن آسان نوع گزارشهای ارسالی
- امکان اجرای تحلیلهای جغرافیایی گوناگون از قبیل تعداد ارسال گزارشهایی از یک نوع مشخص در منطقهای معین